Általános Szerződési Feltételek

1. Bevezető

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) célja, hogy az SolarClean Kft. minden Megrendelője részére azonos feltételekkel kifogástalan szolgáltatást nyújtson.

Jelen okirat a SolarClean Kft, mint Vállalkozó által kötött szerződések szerves részét képezi, ugyanakkor az egyedi szerződésekben minden esetben utalni kell arra, hogy a szerződő Ügyfél megismerte jelen ÁSZF -ben szabályozottakat és azt elismeri a szerződés részeként. Amennyiben az egyedi szerződésben a Felek el kívánnak térni az ÁSZF-től, úgy az eltérésre, és az eltéréssel érintett részletes szabályokra utalniuk kell a Feleknek.

2. ÁSZF fogalommeghatározások

A Felek egyedi szerződéseibe foglalt ellenkező tartalmú megállapodás hiányában a Felek jogviszonyában az alábbi fogalmak a következő jelentésekkel bírnak.

Szerződés:

  • a Megrendelő és a Vállalkozó közötti jogviszonyt keletkeztető, a Felek által aláírt két oldalú okirat,
  • egyoldalú árajánlat, mely a másik fél elfogadásával szerződéssel egyenértékű kötelemmé válik,
  • egy oldalú megrendelés, ami a másik fél visszaigazolásával szerződéssel egyenértékű kötelemmé válik.

Megrendelő: az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződő partner ill. ügyfél, akinek a részére, vagy megbízásából a SolarClean Kft. szolgáltatást nyújt.
Vállalkozó: SolarClean Kft. – Székhely: 2094 Nagykovácsi, Rozmaring utca 8. (cégjegyzékszám: 13-09-191680,  adószám: 26251495-2-13).
Felek: a Megrendelő és a Vállalkozó együttes említésük esetén.
Projektvezető: a SolarClean Kft. képviselője, akivel a Megrendelő a szerződés ügyében kapcsolatot tart.
Műszaki átadó: A Vállalkozó által a műszaki átadásra feljogosított felelős munkavállaló, aki aláírásával igazolja a munka átadását.
Műszaki átvevő: a Megrendelő vagy felelős képviselője, aki munkavégzés befejezésekor a szolgáltatás átvételét és ennek megfelelő dokumentálását bonyolítja, aláírásával minden esetben igazolja a munka átvételét.
Pénzügyi teljesítésért felelős: a Megrendelő vagy képviselője, aki a Vállalkozó által kiállított számla határidőre történő kiegyenlítéséért felel.
Munkaterület: a szolgáltatási tevékenység végzésének, ill. a Vállalkozó általi munkavégzés helye; ennek minősül a munkaszervezéssel összefüggő felvonulási, előkészítési, valamint a tevékenység végzéséhez szükséges anyagok, gépek, szerkezetek, szerelvények elhelyezésére és az előkészítő technológiai munkafolyamatok elvégzésére szolgáló terület is.
Vállalkozói díj: A Megrendelő által a Vállalkozó részére kifizetésre kerülő összeg, mely az árajánlatban, megállapodásban, szerződésben leírtak teljesítéséhez szükséges anyagfelhasználás és a kivitelezés költségeit is tartalmazza.

3. ÁSZF hatálya, felek

Az ÁSZF hatálya főszabályként kiterjed minden olyan szerződésre, árajánlatra, megállapodásra, megbízásra, megrendelésre vagy meghatalmazásra, mely alapján a SolarClean Kft. ellenszolgáltatás fejében napelem tisztítás és egyéb vállalkozói tevékenységet végez, vagy más egyéb szolgáltatást nyújt a Megrendelő vagy harmadik fél részére. A szerződés időbeni hatálya a Felek általi aláírástól, ill. előlegfizetéstől a vállalkozói díj teljes kiegyenlítéséig / állandó megbízás esetén visszavonásig tart.

4. A szolgáltatás igénybevételének menete (megrendelés-szerződéskötés-vállalási idők)

A Vállakozó a megrendelés visszaigazolását követően ajánlatot küld a Megrendelő részére vagy az online rendelőfelületen rendeli meg Megrendelő a szolgáltatást. A Megrendelő tartalmazza mindazokat a szükséges tartalmi elemeket amelyek alapján a Megrendelő tisztában kell legyen mit rendelt meg és annak a szolgáltatásnak mennyi az ára, milyen vállalási idővel és milyen az ÁSZF-től eltérő egyedi feltételekkel kell számolnia. Amennyiben a Megrendelő az ajánlatot aláírásával ellátja és azt szkennelve visszaküldi (elfogadja), úgy a Felek között a szerződés létrejött.

A megrendeléseket több módon lehet leadni:

  1. A honlapon rendszeresített űrlap kitöltésével. Ez esetben a vállalkozó a lehető leghamarabb felveszi a megrendelővel a kapcsolatot.
  2. Telefonon, szóban leadott megrendelést Vállalkozó dokumentáltan felveszi, és a részleteket mihamarabb egyezteti Megrendelővel.
  3. Az Email útján történő megkereséseket Vállalkozó rögzíti, majd a lehető leghamarabb felveszi a megrendelővel a kapcsolatot.

5. Igényelhető szolgáltatások köre választék

A szolgáltatásokat folyamatosan bővítjük a technikai és tudományos fejlődésnek megfelelőn alkalmazható újdonságokkal, ezért a szolgáltatások köre a solarclean.hu weboldalon folyamatosan frissítjük.

Vállalkozói díj ellenében igénybe vehető szolgáltatások:

ALAP csomag

  • Napelem panelek  tisztítása, vegyszermentesen, ioncserélt vízzel, speciális napelem tisztításra szánt eszközökkel

EMELET csomag

  • Napelem panelek  tisztítása, vegyszermentesen, ioncserélt vízzel, speciális napelem tisztításra szánt eszközökkel
  • Ereszcsatorna tisztítás (vízszintes rész takarítása moha, törmelékek, egyéb lerakódások miatt). Az ereszcsatorna függőleges részének eldugulás elhárítása nem tartozik bele az ereszcsatorna tisztítás szolgáltatásba.

TELJES csomag

  • Napelem panelek  tisztítása, vegyszermentesen, ioncserélt vízzel, speciális napelem tisztításra szánt eszközökkel
  • Ereszcsatorna tisztítás (vízszintes rész takarítása moha, törmelékek, egyéb lerakódások miatt). Az ereszcsatorna függőleges részének eldugulás elhárítása nem tartozik bele az ereszcsatorna tisztítás szolgáltatásba.
  • Tetőablak külső tisztítása, cseppmentesen száradva.

Díjmentes szolgáltatások:

  • Tető vizuális ellenőrzés: tetőcserepek szemrevételezése, sérülés esetén fotóval dokumentálás.
  • Napelem állapotfelmérés: sérülés vizsgálat, keret rozsdásodás vizsgálat, tető rögzítések vizsgálata, madár befészkelés vizsgálat. Sérülés esetén fotóval és szöveges értékeléssel dokumentálva.

6. Kivitelezés

Vállalkozó Megrendelővel szerződést ír alá a megegyezett szolgáltatások kivitelezéséhez, amely végeztével vállalkozó számlát állít ki Megrendelő részére.

Vállalkozó vállalja, hogy a legjobb tudása szerint elvégzi a megrendelt és szerződésben rögzített szolgáltatásokat. Vállalkozó vállalja, hogy időben a munkaterületre ér, valamint megbeszélt határidőre befejezi a munkát.

Vállalkozó vállalja, hogy a munkaterületet tisztán hagyja a munka elvégzése után.

7. Számlázás menete

Vállalkozó számlázási rendszerének használata lehetővé teszi az azonnali kártyás fizetési lehetőségét (a kivitelezés után, helyszínen), így a számlát E-mail-en azon nyomban meg tudja küldeni. Vállalkozó igyekszik környezettudatosan intézni ügyeit, így a lehető legkevesebb papír alapú számlát használni, de természetesen kérés esetén papír alapon is megküldi ügyfeleinknek a számlát.

További fizetési lehetőség az átutalás, ez esetben a számla fizetési határidő 4 nap. Amennyiben a számla a megadott határidőn belül nem kerül kiegyenlítésre, abban az esetben a Ptk. szerint járó kamat (mindenkori jegybanki alapkamat 8% ponttal növelt értéke) kerül felszámításra.

7. Felelősség- garancia

Vállalkozó munkáját felelősségteljesen végzi, célja ügyfeleinek maximális elégedettsége, így munkájáért garanciát vállal.

Műszaki átadó munkatárs személyes ellenőrzést folytat minden munkánál. A munkaterületet kizárólag az ellenőrzés elvégzését követően adja át, melyet minden esetben jóvá kell hagynia a Műszaki átvevőnek, vagyis a Megrendelő erre feljogosított képviselőjének. Magánszemélyek esetében a Megrendelő a jogosult átvenni a munkát.

A Vállalkozó az alkalmazottai által munkakörökben harmadik személynek okozott kárért a Ptk. 6:540.§ (1) bekezdése szerint felel.

8. Panasz

A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul. Kizárólag névvel és elérhetőséggel rendelkező panaszos panaszát van módunk kivizsgálni.

Amennyiben panaszt kívánnak előterjeszteni, úgy annak a következő a menete:

Szóbeli panaszáról jegyzőkönyvet vesz fel a Vállalkozó, melyet a jegyzőkönyv felvételétől számított 15 napon belül a Vállalkozó kivizsgál, arról írásban, elsősorban a megadott E-mail elérhetőségen értesítést küld.

Írásbeli panaszát a Vállalkozó a beérkezéstől számított 15 napon belül kivizsgálja, arról írásban, elsősorban a megadott E-mail elérhetőségen értesítést küld.

Amennyiben a panasz kivizsgálása kapcsán tett megállapításokkal nem ért egyet, úgy a Megrendelő panaszával jogosult fordulni, a Pest Megyei Békéltető Testülethez (székhely/levelezési cím: 1055 Budapest).

9. Lemondás, elállás

Amennyiben az előre megbeszélt időpontban a munkaterület felmérése után a Vállalkozó úgy ítéli meg, hogy az időjárási viszonyok nem teszik lehetővé a kültéri munkavégzést (fizetős és díjmentes szolgáltatásnál is), úgy a Vállalkozó elállhat a munka aznapi elvégzésétől. Ez esetben közös megegyezéssel új időpontot tűzhetnek ki. Vállalkozó elállást akkor is eszközölhet, ha úgy ítéli meg, hogy a biztonságos munkavégzés nem végezhető, pl. rossz minőségű a tető fedése, csúszik, nyirkos, mohás stb. Ilyen esetekben a Vállalkozónak semmilyen követelése nem állhat fenn Megrendelővel szemben.

Azonnali megrendelői igények visszaigazolásán kívül, Megrendelőnek az egyéb megrendelések tekintetében a munka megrendelőben közölt munkakezdést megelőző 24 órán belül lehet lemondani ingyenesen. A 12 órán belüli lemondás kötbérköteles, a megrendelőben meghatározott díj 20 %-a.

Vállalkozó elállhat a kötbér igényétől, amennyiben sikerül megállapodni új időpontról.

Nagykovácsi, 2023. 03. 01.